Markeds Segmentering

Segmentering af dit marked kan radikalt øge lønsomheden/rentabiliteten og dermed indtjeningen.

Forestil dig, at din organisation ejer en kæde af eksklusive/high-end fitness center rundt om i landet. Det er klart, at dit marked omfatter alle, der er interesseret i at forblive sund og rask. Men du ved, at din forbruger gruppe er mere kompleks end som så.

For eksempel: De mennesker, der bruger dit fitness center i løbet af dagen er ofte hjemmegående forældre, der har brug for børnepasning, mens de træner. Men der er også mange pensionerede kunder, som har deres egen unikke fitness behov. Om aftenen består kunderne hovedsageligt af folk, der arbejder på fuld tid og ønsker en hurtig, men intens træning.

De forskellige kunder i de forskellige forbruger grupper, har deres egne prioriteter, ønsker og behov. Hvordan kan du så skræddersy din markedsføring til at løse dem alle?

Svaret ligger i “segmenteringen”: Opdel din kundebase i grupper af mennesker med lignende behov. Det betyder, at du kan møde hver segmentets behov på en mere målrettet og fokuseret måde.

Vi vil genre hjælpe dig til at tage et dybere kig på markedssegmentering, og vi vil gerne i dialog med dig om, hvordan du kan bruge dette til at fremme dine produkter eller tjenester mere effektivt.