Vi er online som aldrig før, og nettet har vendt op og ned på den måde, vi agerer på. Nærmest alle mennesker har taget de mange ny muligheder i de digitale medier til sig. De nøjes ikke længere med at søge efter information som passivt læses på nettet. Forbrugerne stiller spørgsmål, debatterer, anmelder og deler billeder og videoklip på nettet.
Hos Forretningsoptimering.dk har vi i længere tid arbejdet med spørgsmål som: Hvordan møder vi den digitale forbruger i kommunikation og markedsføring? og Hvordan opnår forretninger og andre aktører størst mulig synlighed på det ønskede marked, med så få omkostninger som muligt?
Det er bl.a. disse spørgsmål, vi behandler i nedestående artikler, hvor sociale medier er det gennemgående tema:
Artikler:
- Facebook – skal man betale, for at det kan betale sig?
Læs mere - Er din virksomhed klar til Facebook?
Læs mere - Sociale medier er ikke salgskanaler
Læs mere - Markedsføringslov på sociale medier
Læs mere - Konkurrencer på Facebook
Læs mere - Digitalisering: App trækker digitale tråde i den midtjyske muld
Læs mere
Få mere inspiration og guides til de forkskellige medier i Den Digitale Værktøjskasse
Her finder du øvelser og arbejdsark til sociale medier