Målgruppekendskab er en forudsætning for effektiv markedsføring. På denne side finder du to værktøjer, der kan hjælpe i arbejdet med at identificere og øge kendskabet til specifikke målgrupper blandt udenlandske turister.
Det første værktøj er målgruppebeskrivelser, der på baggrund af data sætter både tal og ord på centrale tyske, norske, hollandske og svenske målgrupper, som er særligt relevante for det midtjyske turismeerhverv.
Du kan læse mere om de to værktøjer og downloade Midtjysk Turismes målgruppebeskrivelser og personaer i menuen til højre.
Vi samler løbende nye tendenser og inspiration omkring emnet. Herunder finder du listen over de seneste artikler:
Artikel | |
Nationalt fokus på kulturturisten – det er også din gæst! | Læs mere |
Kend dig selv og bliv en bedre sælger | Læs mere |
Fru Larsen vil lokke lystfiskere til Randers med gourmet | Læs mere |
JyllandsAkvariet jagter hundeglade tyskere | Læs mere |
Her finder du øvelser og arbejdsark til målgrupper og personas