Den Digitale Værktøjskasse

Velkommen til Den Digitale Værktøjskasse

Der er samlet tips og tricks, guides, artikler og best cases på de mest populære digitale platforme, så du kan blive inspireret til selv at gå i gang med din digitale indsats. Som noget nyt ligger den Digitale Værktøjskasse nu online, så platformene løbende kan holdes opdateret med de nye trends. Vælg den platform, du gerne vil arbejde med og kom godt i gang med hjælp fra Den Digitale Værktøjskasse

Din hjemmeside

Din hjemmeside

Gæsterne søger i dag information om din virksomhed online, og deres oplevelse begynder derfor allerede her.

Facebook

Facebook

Facebook giver dig som virksomhed mulighed for at kommunikere med dine gæster både før, under og efter deres besøg gennem et medie, de i forvejen bruger en stor del af deres fritid på.

TripAdvisor

TripAdvisor er verdens største rejseportal med mere end 190 millioner anmeldelser af overnatningssteder, spisesteder, og attraktioner.

Google

Google er den største søgemaskine på internettet i dag. Der foretages over 200 millioner forespørgsler om dagen gennem dens forskellige portaler.

Video & YouTube

Videoer har en helt særlig plads på de sociale medier, da de tiltrækker mere opmærksomhed end nogen anden form for indhold.

Instagram

Mere end 200 millioner bruger Instagram. Det er en simpel metode til at optage og dele alverdens øjeblikke.

Har du en digital strategi?Vejen til en digital strategi er ikke nødvendigvis lang og kompliceret, men der er selvsagt en række spørgsmål, som du og din virksomhed skal forholde sig til.

Content MarketingGæster søger i langt højere grad end tidligere efter informationer både før, under og efter rejsen. De hungrer nærmest efter indhold. Og det kan du give dem med Content Marketing.

EffektmålingshåndbogMidtjysk Turisme har i samarbejde med Seismonaut udarbejdet en håndbog til effektmåling på sociale medier.

Målgruppebeskrivelser

Online markedsføring giver mange muligheder for at kommunikere med flere forskellige målgrupper, men forudsætter til gengæld at man kender til målgruppernes online adfærd.

Nye personaer

Ønsker du et nuanceret kendskab til dine målgrupper? Midtjysk Turisme har udarbejdet 20 personaer, der kan hjælpe dig til at kommunikere bedre med dine gæster.